.
a magazin ........kék ég alatt........ gyűjtögetni jó ..... ..programok ..ha szeretnél képben lenni............................


Fűszeres sajt házilag


Kiindulás a hiány. Eldöntettetett, hogy a környéken nem jár senkinek se rózsaborsos, se faszénporos kecskesajt többé, csak provanszi fűszerezésű. Ismét ingujjfeltűrés : akkor lássunk neki magunk ! Rózsabors terem  a kamrában, faszén pedig nap, mint nap a kályhákban. Az alapként felhasznált feta sajtokhoz  lágy kecskesajtot kevertem be fűszer mennyiségben. Provance helyett pedig, Japánt csalogattuk a konyhába.

A lista :  2 x 25 dkg feta sajt, 12,5 dkg lágy kecskesajt, 1 ek rózsabors durvára őrölve, 4-5 gerezd fokhagyma,1-2 szál petrezselyem, 2 ek wasabis zöldborsó, 1 ek faszénpor. Kezdem talán a legvégéről. A faszénes sajtokra a por, az "igazi"  sajtkészítés során a még éretlen sajttésztára kerül,  egyfajta felületkezelő szerként. A héjon  az érlelést fertőtlenítő tulajdonsággal egészíti ki , íze nem karakteres, de igen dekoratív. Én csupán a látvány szempontjából tudtam hasznosítani, ételszínezékként. A wasabi önálló fűszerként   megállja a helyét, ha valaki nincs pártján a borsóra forgatott változatának. Őrölve nagyon szép zöldesre színezheti a sajtot . A fokhagyma-petrezselyem párosítás vagy a borssal kevert változatok már ismerősen hangzanak.

 

A mikéntje :   A fetasajtról lecsöpögtetve a savót, villával vagy mixerrel összetöröm és hozzákeverem a kecskesajtot. A fent megadott kecskesajt mennyiséget természetesen lehet növelni vagy juhsajtra cserélni, intenzívebbé téve az ízeket. Négy adagra osztva befűszerezem a tésztát, a faszénport csak a véglegesre formázott natur sajtra szitáltam rá. Kézzel gombócba gyúrom, de sütőpapírra téve,  hengergetve  szépen formázható. Henye nő módjára könyvjelzőként használva hasábokká is alakíthatom. Papírba csomagolva a kiszárádas ellen, fél napos érlelés után már fogyasztható, hidegre téve napokon át tárolható.

 

8 megjegyzés:

Ági, aki főz írta...

Wow. Le vagyok nyűgözve. A Sparban általában van midenféle kecskesajt. Garabonciás a márkája és imádom.

duende írta...

Szuperek! Én is nagy kecske- és fetasajt rajongó vagyok. És ezekkel a megbolondításokkal... Az a faszénporos... Nem is hallottam még ilyet! Nagyon klasszak! :)

Flat Cat írta...

Nagyon csinosak, főleg a faszenes!
Első ránézésre én meg azt hittem, hogy mákos! :)
A mostani kínálatból pedig a réz borsdarálót (ugye borsdaráló?) néztem ki magamnak! :)

Névtelen írta...

És ez a faszénpor gondolom ehető! Egy újszülöttnek minden vicc új. Pirikenagyi

olzka írta...

Ági, pont ezek a széllel bélelt garabonciások álltak tovább. Bár kecskesajtban nálam a gyűrűfűi Tündérmajor sajtjai lennének a vágyottak : http://kecskesajtgyurufu.freeweb.hu/01latogatad.htm
Bp-en a Csörsz utcai piacon árulnak is, de tőlünk ez messze van

Duende, Pirikenagyi :
Nagyobb választékú üzletekben lehet kapni. Nem is szokták elrejteni a csomagolásában, mert elég látványos . Ez a faszénpor ismertebb carbonként a gyógyszertárból, azt pedig nagyon szoktunk igyekezni bekebelezni :)

Flat Cat, ha bazározunk, egy - két dolgot biztosan ki fogunk cserélni :)

Névtelen írta...

Szóval orvosi szénre kell gondolni. Na szuper! megkóstolom, van bőven a kandallóban. pirikenagyi

napmátka írta...

Én tavaly csak sima joghurtalapút csináltam dióval, utána fűszeres olajba pácoltam. A Te változataid nagyon megtetszettek, itt az ideje, hogy megint sajtot készítsek, meghoztad a kedvemet.

nokedlis írta...

most itt agyalok, honnan tudnék gyorsan faszént szerezni;)